måndag 19 september 2011

FRÄSCH MORGON!

Vaknade blind på ena ögat imorse och undrade var fasen linsen tagit vägen. Ho-ho rotade jag igenom hela ögat på jakt efter den lilla rackaren, lyckades få tag i nåt och ryckte till. det borde jag inte ha gjort, F A N vad ont det gjorde, illa började jag må också.

Sprang rödögd, yrvaken och halvt blind ner till min snälla optiker som hjälpt mig så många gånger förr. Han hämtade sin kollega och tillsammans turades dom om att rota runt där i mitt lilla öga, vända upp och ner på allt som gick att vända och vrida på och lite till. det var infärgning och ögonlocksvändning. 40 minuter senare kunde dom konstatera att linsen antingen fastnat nånstans "långt in" och skulle komma ut "tids nog" eller att den helt enkelt hoppat ut.

Jahapp. men vad va det då jag fick tag i när jag själv rotade runt?

"Ja du, det var nog ögonvitan du ryckte tag i..."

Fräscht! tur att jag inte slet vidare då. den där ögonvitan känns ju som en rätt viktig grej att behålla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar