fredag 29 juli 2011

BARA REGN HOS MIG






i väntan på bussen hem - underbara sommar.


När jag var liten var torsdagar min bästa dag på veckan, för då hade man ju hela helgen framför sig. sen försvinner ju ofta hela helgen som en enda raketfjärt. fredagar är också lite av en favoritdag, då får man sitta hemma med ett glas rött i soffan och mysa och äta allt man är sugen på och ta igen sig efter veckan och somna drägglandes i soffan alldeles för tidigt mitt i en dålig film. Lördagarna är ofta tillägnade fest och dans och snurr och glädje, precis som jag gillar det. sen kommer söndagen och då orkar man sig i bästa fall ut på stan i jakt på föda av det fetare slaget. ja så snurrar livet på. jobb, helg, jobb, helg. då gäller det att hitta dom fina små sakerna som egentligen är dom stora i slutänden, som att efter en lång, trött dag komma hem till den finaste karln jag vet som tänt ljus och dukat fram gottgott. Det hörrni, det är lyx som inga pengar i världen kan köpa.






när man har såhär varmt och gosigt inomhus får

regnet gärna vräka ner utanför.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar