tisdag 16 juni 2009

Mitt förhållande till...

...Kalmar går lika mycket upp och ner som en berg- och dal-bana. med loop. ena dagen är allt grått och trist och det finns absolut i n g e n t i n g att göra. Andra dagar finns det ingen annan plats på jorden jag hellre skulle vilja vara på. Just nu är vi nyförälskade. igen.
Påvägen hem från tågstationen ikväll gick jag lite extra långsamt, inte bara för att min väska vägde bly, utan också för att allt var så vackert. havslukten, slottet, solnedgången, vattnet, svanarna, träbron, tornet, ja till och med alla människor såg extra kära och somriga ut.



Om det inte vore för att mina följeslagare befinner sig många mil härifrån skulle jag stanna hela sommaren. nu blir det i stället till att pickelipacka sig norrut. inte än. men snart.


Kom tillbaaaaaaaks!
.

1 kommentar: