onsdag 4 februari 2009

Våran lärare låter exakt som Ola. ni vet. gissa-bajset-Ola. det är så på pricken likt att när jag "ibland" blundar till på föreläsningen får för mig att jag somnat framför tvn.
vissa ord är jag riktigt farcinerad över hur han rent fysiskt får till. R:en liksom försvinner ner i halsen nånstans och får ett, för mig, helt nytt läte.
det är då jag biter mig i läppen. riktigt riktigt hårt.

En del ord måste dessutom prompt uttalas i falsett. tydligen. hysteriskt roligt en trött eftermiddag som denna. speciellt när ett av dessa ord är cortex, och hela föreläsningen handlar om just cortex och hjärnans uppbyggnad.
till slut är allt jag hör: cortex, cortex, cortex, om och om igen. i falsett. utan R.
Min läpp är totalt sönderbiten vi det här laget.

Nja det kanske inte vore så dumt, komiskt om inte annat.
.

2 kommentarer:

  1. Det går faktiskt att lära sig skånska, tro mig! Annars hade man inte varit långlivad här nere kan jag lova ;-)

    Men det är fan ingen lek.

    SvaraRadera
  2. Hmm jag är skeptiskt men om du säger det så. Du om någon borde väl veta ;)

    SvaraRadera