fredag 27 februari 2009

- Hallå hallåååå, du där! ja du! kom hit!

Nån ropar på mig från en sportbil av nåt slag. silvrig. säkert dyr.
Jag går närmre och ser ett välbekand ansikte. nämen det va som tusan!
allas våran Bert Karlsson!

- Kalmar teater, vart ligger det?

Stackars Bert. av alla människor lyckas han hitta den mest förvirrade lilla själen av alla. men det kunde jag ju för allt i världen inte avslöja. jag menar, det är ju ändå Bert.
tänk om han skulle på nån häftig audition. tänk att om jag bara verkade tillräckligt cool och världsvan skulle han böna och be för att få göra mig till stjärna.
det gjorde han inte.

Så fort jag fått ur mig rakt fram, sen vänster vid hamnen tröck han gasen i botten och försvann i silverbilen med min stjärnkarriär och ett vrål.

Jorå Michaela, sjuksköterska är faktiskt nästan lika bra.

.

3 kommentarer:

  1. ÅH herrejösses! Här åker man hem till storstan så är det just då kändisarna råkar hitta ner till Kalmar! Du måste ju ha blivit helt starstruck honey! MEN ja lovar, om du hade haft me dej gitarren och dragit av en gammal dänga (du vet vilken) hade han fallit som en fura å dragit me dej rätt in i melodifestivalen baby!

    SvaraRadera
  2. Jorå Majchen, för mig är du alltid den stösrta stjärnan <3
    och den där Bert gör säkert ändå inte laktosfria semlor till sina stjärnor. Jag har hört att semlor är hans grej. Från din fanclub i Kiruna är det ju andra bullar som gäller. Tjaaa.. .egentligen alla sorters bullar. Kommer du ihåg den där goda safranslängden vi åt en jul i lyan....?
    Aaaaaah.... :)

    SvaraRadera
  3. Hej du! Efter lite detektivarbete har jag fått reda på att du är ägare av det lila vinglas jag råkade ha sönder...Förlåt! Var inte alls meningen, men jag skulle verkligen vilja köpa ett nytt till dig...Ifall det är möjligt?!

    SvaraRadera