måndag 2 februari 2009

Det här händer inte ofta, men ibland känner jag mig faktiskt äldre än vad jag är. Ibland är vi som en liten trio gummor som dricker te och diskuterar väder och jämför krämpor.
Jag stickar frenetiskt. Anna sitter med håret i rullar och väntar på att permanenten ska bli klar medan Therese sitter med pläden uppdragen över knäna och klagar på kylan och den hemska lukten. ur högtalarna spelar underbara Neil Young.
Det gäller att ha kontrast. stickning i veckorna och allt annat än stickning på helgerna.


Hemtjänsten all over again.
.

3 kommentarer:

  1. Haha! Vi är allt väldigt bra gummor när vi verkligen vill! Fast har aldrig skymtat gummorna under helgerna, gör jag det nån gång så blir jag nästan lite rädd för oss!

    SvaraRadera
  2. Ja vi får sköta våra tantfasoner lite diskret, det enda som skulle kunna avslöja oss på helgerna skulle väl vara vallningarna? jag håller för övrigt på att förgås av permanentodören här uppe, kan det va skadligt tro?

    SvaraRadera
  3. Verkar som att det inte var dödligt det där lödddret iaf, vem vet det kanske är det perfekta botet mot vallningar! Jag har iaf inte vallat sen jag blev lockig tror jag..nu kan ingen avslöja oss!!

    SvaraRadera