lördag 11 augusti 2018

VECKA 38 med lillasyster


Här står man då åter framför spegeln och tar kort på magen, har ju verkligen blivit en vana nu. Men nu är det inte många gånger kvar att föreviga den här kanonkulan. Det drar ihop sig. 2 veckor kvar! TVÅ! så hysteriskt galet. 


Är så less på alla gravidkläder nu och har börjat sortera ut och hänga fram amningsvänliga plagg i garderoben i stället. lika roligt och mysigt som det är i början att köpa gravidkläder, lika skönt är det ju sen att få börja ha "normala" kläder igen. är så peppad på det!
Även på att kunna röra mig liiiiite mer smidigt och inte behöva bredda benen typ en meter och ta sats för att böja mig ner och hämta upp nåt från golvet, allt till ljudet av stånk och stön och högrött fejs efteråt. hehe. minns knappt hur det var?

Veckans stora krämpa stavas svullna fingrar och tår. herre gud. vaknar flera gånger per natt nu av att händerna domnat bort och lederna i fingrar och tår gör så ont så jag får liksom böja försiktigt för att mjuka upp dom. hoppas det försvinner när lilla A är ute...


Annars mår vi bra, jag och kulan, från att förra veckan ha haft sammandragningar typ helahelahela tiden där magen blivit STENhård, till att knappt ha några överhuvudtaget denna vecka. Även lillasyster känns lugnare där inne. Inga planer på att komma ut än på ett tag kanske?
Eller så vilar hon upp sig inför livet här ute, vår lilla tjej :-)

Nu räknas graviditeten som fullgången och bebisen färdig! så drar det igång nu är det bara att köra på! 


Vi är så himla nyfikna på dig nu!
Hur kommer du se ut? Kommer du vara en liten kopia av Smillisen? Hur kommer livet som fyra i flocken kännas? En sak är i alla fall säker, och det är att vi längtar så så mycket, inte minst din storasyster. Vi har väntat på dig så länge nu älskling < 3

Det känns som en evighet sen den där kalla, yrvakna decembermorgonen när jag med skakig hand plötsligt stog där i badrummet med en sticka som visade två streck. den stora känslan. den lyckan. den enorma tacksamheten. Tänk att något så fint lyckats slå rot och växa i min så sorgsna kropp.
Du var min högsta önskan.
och nu är vi snart i mål, äntligen.
Snart, snart får jag hålla din lilla lilla hand och pussa ditt lilla ansikte för första gången. se in i dina ögon. du som redan nu gett mig så enormt mycket mer lycka och liv än du kan ana. Vi väntar på dig lilla A.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar