måndag 6 augusti 2018


VECKA 36 OCH 37

Ja jösses hörrni, veckorna GÅR! Kör en liten uppdatering för vecka 36 och 37, på tiden eftersom vi idag går in i vecka 38!!! Det har ju varit varmt, värmeböljan har väl inte undgått någon och herreherregud vilken utmaning att vara högpreggo i stekhettan med en bebis som dessutom värmer upp inifrån, en massa extra vikt att kånka runt på och massa extra liter vätska som ska pumpas runt i kroppen. Hejja kroppen säger jag bara! 
Mina händer och fötter svullnar upp så mycket emellanåt och jag som vanligtvis har 37 i skor har nu 40. ska bli så spännande att se hur kroppen återställer sig efter detta, om den gör det, annars blir det till att skaffa en ny skogarderob hehe *mmm*.
Jag pimplar i mig vatten med äppelcidervinäger (som tydligen ska hjälpa till att balansera vätskan i kroppen?) och massa massa is. och så fötterna i högläge svettandes som en gris, där har ni mig.


En tropisk kväll flyttade vi ut sovrummet till terassen och sov under stjärnorna, bästa idén någonsin. Så mysigt och Smilla älskade det < 3
Vår lilla familj har helt ställt om dygnsrytmen för att orka med dessa dagar, vi sover till 9, badar eller besöker någon galleria med bra AC (heaven!) på förmiddagen och sen är det siesta i flera timmar mitt på dagen, eftermiddagarna är bara att försöka överleva framför fläkten och sen efter 19-20 vågar vi oss ut till lekparker och plaskdammar och sen njuter vi fram till midnatt i soffan på terassen och busar och myser och tittar på stjärnorna tills vi somnar. det är så jag kommer minnas den här sommaren < 3 väldigt mycket fin tid tillsammans. sena härliga sommarkvällar.


Varm, svettig, trött. Ibland är det som att jag knappt får luft i värmen och måste anstränga mig för att kippa i mig, då vill jag bara krypa ur mitt eget skinn. 
Men, i övrigt mår jag väldigt bra. Kvällarna när solen gått ner är ljuvliga som sagt, då går vi kvällspromenader och jag njuter verkligen av svalkan och att få röra på mig.
Att få simma i vattnet är också helt magiskt! svalt + smidig på samma gång!

Jag börjar bli mer och mer nyfiken på när hon kommer vår lilla tjej, jag har så sjukt mycket sammandragningar och magen blir precis STENhård säkert 20 gånger per dag, det gör inte ont men det nyaste är att efteråt stannar en molande mensvärks-känsla kvar långt ner i magen. det märks mycket tydligare denna gång att kroppen verkligen förbereder sig.




Vi har hunnit med att gå på bröllop också, helt magiskt och även fast jag höll på att få en rejäl dipp under middagen så kom efterrätten och räddade allt och när dom andra drack bailys gjorde jag kaffe med mjölk och massa socker och lurade mig själv fullt ut! Glömde nästan nästan bort att jag var höggravid där ett tag för jag hade så himla trevligt och efter bröllopstårtan orkade jag till och med med några danssteg men runt 1 påminde Tobbe mig om att inte ta ut mig FÖR mycket.

Förra veckan lämnade vi vår kokheta lya för några dagar i en stuga vid vattnet tillsammans med mormor och morfar (ja Smillas alltså), så himla härligt och jag hade gärna stannat längre.



Overklighetskänslan sitter dock i. Idag säger appen att det är 20 dagar kvar och jag tror ju att hon kikar ut någon dag tidigare. Det är som att jag inte riktigt hinner gå in i tanken fullt ut på att få en bebis, kanske är det fortfarande mycket rädsla som lurar, kommer vi verkligen verkligen att få behålla henne? kommer vi att få vår bebis till slut? 
Men gud vad jag längtar samtidigt, tänk, en till person till vår lilla flock! det är så mycket jag ser fram emot. vill bara starta livet som 4 och samtidigt njuta av sista dagarna bara vi tre, det blir ju en epok som tar en annan form. Lilla lillasyster, du är så välkommen.

Vikt och längd skiljer nu när hon i princip är färdigbakad, men runt 3 kg och ca 48 cm. tänk va, jag går med en hel människa mitt på magen nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar