söndag 29 april 2018

HEJJA HEJJA - VECKA 23

En bild från förra helgens värmebölja straxt innan vi entrade vecka 23.


Idag är vi på den 23:e veckans sista dag och imorgon går vi in i vecka 24 jag och kulan. full fart mot vecka 25 alltså, och då är det ju inte långt till vecka 30 och då är man ju typ höggravid!!! hjälp vad fort det går. får panik redan nu för jag älskar ju det här, jag älskar min mage, jag älskar alla sparkar och rörelser, att aldrig vara ensam, känslan av att bygga en annan person, det är så speciellt.
Nåja, sakta i backarna, en dag i taget och tillbaka till vecka 23 :)

Det känns kanske som att den här enorma tillväxten som varit senaste veckorna stabiliserat sig lite lite? den här månaden har jag varje morgon känt det som att magen expanderat ett snäpp för varje natt som gått. den där konstanta varg-hungern har i alla fall lagt sig lite och sänkts till lite mer normala nivåer vilket känns skönt. 
Den här veckan har gått i yoghurtens tecken, naturell fet yoghurt med honung och lite pumpakärnor på *drömmarnas dröm* skulle kunna äta till frukost, lunch och middag *dräggel*
Måste va kalciumet kroppen vill åt?

Har i övrigt känt mig lite yr och illamående igen på jobbet på morgnarna, men inte ALLS på såna nivåer som de var de första 3 månaderna, inte alls. och det har gått över så fort jag fått i mig min älskade yoghurt haha. 

Humöret kan verkligen svänga SNABBT, från energisk till helt dränerad, från att studsa på moln till att känna mig helt värdelös. Förra helgen var en riktig gråt-kavalkad och jag kände mig helt under ytan, men sen dess har det mest gått uppåt som tur är. skönt. jag har så lätt att slå på mig själv när jag mår så och det är ju ingen trevlig känsla som leder till någonting gott.
Annars mår jag fint. vill bara klappa på magen helahela tiden. Lillasyster gillar verkligen att göra volter där inne, det är en sån sjuk känsla när man sitter på jobbet och samtidigt känner hur det hissnar i magen och att nån verkligen SNURRAR RUNT. Helt magiskt, dock svårt att koncentrera sig på det man ska, allt annat känns oviktigt.

MEN. nog om mig. lillasyster då?
Hon är nu ca 27 cm lång och väger 0,5 kg. Det känns verkligen att det är en liten tyngd i magen nu. tänk, ett halvt mjölkpaket!
Dom kommande veckorna ska hon alltså lägga på sig ca 3 hela kilo. wow. 



Vinkar ut vecka 23 med den här bilden och kliver vi in i nästa :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar