torsdag 31 maj 2018


ATT VARA DIN MAMMA


































SMILLA:
Du är mitt ljus, min kärlek, mitt allt.
Att se ditt lilla finger i luften och peka på allt som världen har att upptäcka och få lyssna till alla dina små funderingar är det bästa jag vet. att få se världen ur dina kloka ögon lär mig så mycket, varje dag. Du får mig jämt tillbaka till nuet när tankarna spinner iväg.
Du säger dom mest fantastiska saker, som att ditt hjärta är fyllt av kärlek och att pappa är din bästa vän. Mitt hjärta svämmar över. Du gör mig så stolt. Tänk att du är min. Att jag får vara din mamma.
Jag är så tacksam.
Att jag får se dig upptäcka, växa och utvecklas är det största som hänt mig.
Du, min lilla lilla varelse som byggdes ihop från nästan ingenting och växte inuti mig så länge, gud vad jag väntade och längtade, fantiserade och räknade dagarna tills du skulle komma. hur skulle du se ut? hur skulle du vara?
Ändå överträffade du allt jag nånsin kunnat föreställa mig. med dig blev allt större. Min älskade unge så liten du var och så mycket kärlek och beskydd jag kände enda från den stunden våra ögon möttes för allra första gången. "Men där är du ju, så självklar, för dig gör jag allt".
Jag bara njuter av att se dig leka helt inne i din egna lilla värld, prata med dig själv och med stort engagemang dirigera ut uppgifter till höger och vänster. vart kommer allt ifrån brukar jag undra? Din fantasi är helt makalös. och dina tokiga upptåg.
Tack för att du gör livet så mycket bättre, roligare, jobbigare, mer färggstarkt, kärleksfullt, utmanande, känslostormande och LEVANDE min älskling.


Du och jag, för alltid du och jag.



Mot nya mål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar