söndag 15 april 2018

PREGGOVECKA NUMMER 21




Hej hej, vecka 20 + !
Nu är vi inne i andra halvlek och det sprattlas och levs om varje dag. Ibland när jag böjer mig ner så är det som att något spjärnar emot där inne och jag blir lika förvånad varje gång. Det är ju inte bara något utan liksom NÅGON :P 
Älskar att känna hur hon rör sig där inne, finns inget mysigare tycker jag. Vi får väl se hur mysigt jag tycker det är i v 35 sen, hehe, återkommer med det.



Magen spurtar och spurtar och jag älskar att den syns och är så stor, jag känner liksom hur jag går lite rakare i ryggen, med lite stoltare hållning och vill att alla ska se.Tänk att jag bär vår bebis och Smillas lillasyster där inne liksom! Vår fjärde familjemedlem!
Så jäkla coolt.
Ibland får jag dock liiiite panik och undrar vart det ska sluta...? Med Smilla var jag såhär stor i typ v 28-30-nånting? 
Men jag motar bort den tanken och njuter för fulla muggar av magen, jag litar på kroppen, den är fantastisk och växer precis så mycket som den behöver :-)
Rensade ut garderoben i helgen och tog bort allt som inte längre passar min växande mage, så förhoppningsvis blir det nu lite mindre hår-slit och panik-grävande på morgonen.

Hur stor är hon nu då undrar man ju?
håll i er nu, hon är cirka 24 cm lång och 360 gram "tung". imponerande va?

Annars mår jag bra, kroppen är snäll mot mig även denna gång såhär långt och jag njuter av mina kvällspromenader och att känna kroppen röra sig lätt fortfarande. Har hittat tillbaka till mina gamla gravid-yogapass på youtube som jag körde med Smilla i magen :') SÅ nostalgiskt. 
Dock lite mindre harmoniskt nu med en 2,5 årig-med-stjälpare som älskar att vara med och klänga på sin mammas rygg och förväxlar stående hunden med en rutschkana. well haha, livet.

Imorgon: vecka...22!!!! :-D :-D 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar