tisdag 12 juli 2016

FRÅN FÖRSTA DAGEN






Jag kan så ofta tänka tillbaka på dagen då jag fick träffa dig för allra allra första gången. jag älskar att tänka tillbaka på det ögonblicket, aldrig har jag känt mig så enormt stark som i det där badkaret.
Det är helt galet att tänka att du är samma, samma lilla minibebis som jag fick upp på bröstet, fick hålla för första gången, se öppna ögonen, höra gny... och att från den stunden är det vi.
Där var du, det finaste jag någonsin sett. 
så välskapt. helt perfekt hade du byggts ihop inuti mig!
En bebis, vår bebis, min dotter, lilla Smilla.

det är mitt favoritkapitel i livet att tänka tillbaka på.
Dagen du kom till oss.
Minns att jag sov 1 timme den natten, jag kunde bara inte slita blicken ifrån dig. du var så liten. hade så mycket hår. och så så små fingrar. luktade så gott...varenda detalj med dig var så perfekt.
helt magiskt.
Minns att jag låg där och var alldeles för pigg för att sova medan allt adrenalin och alla lyckohormoner bara rusade i kroppen och jag försökte få in i skallen att "jag är mamma" "jag har ett BARN".
ja jösses. Smilli min Smill, jag kommer mala sönder huvudet på dig med denna historia när du blir äldre. 
Historian om dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar