onsdag 25 mars 2015

VI SKA BLI TRE!!!!!!!!


Har vetat sen i januari och bara velat skrika ut till hela världens cirka varenda sekund men nu så,
VI SKA BLI EN TRIOOOOO!!!!!
Jag + Tobbe + en bebis! VÅR BEBIS!
en tredje familjemedlem växer i min mage just i denna stund och det byggs liksom kroppsdelar och skapas nervbanor åt en helt ny liten person!!!!!
det är så STORT.
en bit av min älskade Tobb och så en bit av mig. det är MAGI!!! 

Vi fick se lillen idag, och den lilla rackarungen ville prompt bara stå på huvudet som ni ser och sprattla vilt med benen i luften. det blir nog en liten yogis det där som redan gör bättre huvudstående än sin mamma. jag ville bara hoppa in i skärmen och pussa på den, så himla himla söt.
Undersökningen skulle tagit 10 min men vi fick stanna tills dom stängde, ca 1,5 timme, men inte oss emot hehe, vi var helt betagna av det vi fick se på skärmen. 
Allt var så fint; nästippen, ryggraden, fingrarna och tårna, hjärnhalvorna och hjärtat som slog, det var verkligen en liten människa i miniatyr som rörde sig där inne.
Men en envis en!
Jag fick hoppa runt i korridorerna, göra jämfotahopp, dricka massa saft, kissa och trixa, men bebin trivdes bra på huvudet och hade ingen lust att göra som vi ville.
Fick sen vila en stund och så kom en läkare och skulle göra ett nytt försök att mäta nacken och efter mycket trix och buffande på magen så la rackarungen sig liiiite på sned till slut så att vi fick ett mått. 
Både barnmorskan och läkaren tackade för vårat tålamod och sa att det är väldigt ovanligt med SÅ envisa små liv och att det nog kommer bli något alldeles speciellt av denna och gå långt här i livet. Åh :´)

Jag är så löjligt stolt över vår lilla mini, för 3 veckor sen var den bara 3 cm och på tok för liten för att mäta nacken på och nu har den spurtat och blivit hela 8 cm. Bravo bebis!
Går på moln nu och kan inte sluta le och skratta och ja, jag spricker nog snart.
Håll nu tummarna för det här lilla livet är ni snälla :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar