söndag 29 december 2013

TACK 2013

Det känns ju alltid lite melankoliskt på nåt sätt såhär på årets sista dagar. hatar ju som bekant när saker tar slut. men AJA, det är ju en del av min *oroliga själ* som jag får leva med. 
Har i alla fall kommit fram till att 2013 varit ett bra år. och händelserikt! De största var nog att jag äntligen fick korsa Atlanten och göra en långresa som visade sig bli bland det bästa jag gjort i livet. fick även sätta min fot i Afrika, ganska bra utdelning från att aldrig ha varit utanför Europa tidigare alltså.
Det jag är stoltast över är att jag vågade bryta upp från något som fick mig att må väldigt dåligt och byta jobb. även det bland det bästa jag gjort för mitt välmående.
La även om kosten och slutade med mjöl och gluten, började baka eget bröd och blev tackad av en lugn och fungerande nöjd mage, dessutom upphörde mitt tidigare enorma sockerberoende :-)
Tre stora och mycket braiga grejer alltså, men det som ju ändå alla små fina saker däremellan som på riktigt är dom stora. som grillning i kvällssolen efter en skitjobbig dag, tidig morgonsol i ögonen, fina sms, min födelsedag, att skynda hem och mötas av en kram, harmonin efter ett yogapass, en riktigt bra låt som går rakt in i hjärtat, det där pirret efter första glaset vin, gråta hysteriskt till en fin film, vakna utan väckarklocka till en helledig dag, säga något från sitt innersta och ha någon som förstår, nattdopp i spegelblankt vatten, vakna bredvid den finaste människan man vet, prova alla sina klänningar, galendansa sig svettig och lycklig, bli ompysslad av sin familj, all kärlek och skratten från magen.
Ja lite så. 
Mitt enda nyårslöfte i år är att alltid välja ekologiskt i affären, när det går. känns som en bra grej som även går att hålla. ja och så det vanliga, att komma bättre överens med mig själv och inte vara så hård förstås, men det är ju ett ständigt pågående projekt. 

Håhå, jaja hörrni. Vill med dom orden önska er alla ett riktigt gott nytt 2014!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar