söndag 27 mars 2011



Stockholm stockholm stad i världen,
stockholm stockholm gör mig glad!


varje gång jag tar bussen hem från Kalmar spritter det till lite i kroppen när i närmar oss centralen. speciellt när det är kväll och alla tusentals lampor och färgglada skyltar lyser upp staden. då slår jag på Winnerbäcks "Stockholm" i lurarna och känner jag mig hemma. betong och avgaser, liv och rörelse, vatten och broar, röklukt och barer, små kiosker till gigantiska gallerior och allt därimellan.


men bland det bästa är nog ändå utbudet av musik.
gamla vinyler till vrålmodernt.


och så skadar det ju inte att stöta på en chokladfontän mitt under shoppingturen.


Men det allra bästa med stan är ändå att min familj, och älskade mamma bor här.
det kan inga vinyler eller chokladbassänger i världen mäta sig med.
Här tar vi igen oss efter en heldags vandring på stan.


Kort och gott:
Stockholm i mitt hjärta!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar