fredag 25 februari 2011

Hej igen!

Var tar veckorna vägen? jag bara undrar. helgerna försvinner i ett enda andetag och det blir måndag och nedräkningen till fredag börjar. till och med nedräkningen går bara snabbare och snabbare. börjar jag bli gammal?
herre gud. jag är inte redo att bli gammal.
Hur som. Mr kyla har totalt paralyserat mig denna vecka. min kära mamma skrattade mig i örat när jag beklagade mig över att vi hade minus 10 härom dagen, "inga kläder hjälper mot denna förbannelse till kyla".
"Hah! kom igen när ni närmar er minus 20 va!".
och att ens tänka på att ringa upp till min Lajs i Kiruna och beklaga mig är inte att tänka på. hon skulle väl skratta så det skallrade hela vägen till småland.




Nej istället biter jag ihop och köper jag kläder.
och skyller allt på kylan.
det kan man väl ändå få göra?


jag blir lite glad av kläder med krusidull-flull på. och allt som sprider lite glädje i detta kalla vinterland tycker jag man ska hålla hårt i.


2 kommentarer:

  1. finaste micha med finaste koftan! <3
    tack för igår vännen ^^

    SvaraRadera
  2. Jo Majch, ring mig!
    Så ska jag berätta för dej om er fuktiga havsluft där nere som gör köldeffekten mycket värre.
    Jag tror dig att det är kallt!

    Det är därför jag hellre bor här i vår torra sköna fjälluft :)

    Puss puss <3

    SvaraRadera