torsdag 8 juli 2010

Jamen jag gör väl ungefär en god gärning för mänskligheten. en bra sak för att lindra mitt dåliga samvete över att jag varken har något fadderbarn eller skänker pengar till hemlösa. en bra sak. jag delar med mig av mitt blod. en rätt bra sak egentligen om jag får säga det själv.
Så imorse när jag låg där på britsen redo att tömmas kändes det ganska bra. "Jag är en god människa" sa jag till mig själv. ända tills nålen var på plats och slangen förblev vit istället för röd.
inget blod.

kom igen nu blodet kom igen, låt det rinna låt det rinna!
nästa arm. samma sak.
mitt blod vägrade in i det sista att överge mig. till slut var det bara att ge upp och gå hem med två bandagerade armar.
40 kronor rikare men knappt en droppe blod fattigare. Så var det med min generositet.


//Christopher Sander

1 kommentar:

  1. sicken grej - bra deal! själv skulle jag aldrig i livet låta någon sticka mig, Inte ens för 40 TUSEN kronor! Eller okej kanske då, men då skulle jag behålla ALLT själv :)

    Du är den bästa människa jag känner <3

    puss puss honey!

    SvaraRadera