söndag 6 september 2009


Sådär ja. Nu har jag gått från yngel till groda. från nolla till etta. Men det kom inte som ett brev på posten direkt. nej det krävdes en veckas hårt festande, lekande och tävlande. Igår var det den stora finalen med fångarna på fortet från tidiga morgonen, vandring genom stan iförd soppsäck och ögonbindel, krälandes på asfalten och sjungande små grodorna runt torget. förnedringen var total.


Efter lite kanåkning på såpbana, med en kallsup i grönsåpa och blåmärken över precis hela kroppen som resultat blev det slutliga testet ändå att simma genom sjögräs på tid. ja. man blev blöt. och svart. för att inte tala om illaluktande. stinkande.
När jag väl vandrade hem genom stan igen endast iförd min blöta soppsäck, sjögräs i håret och med skorna i handen kände jag mig som en riktig Robinson.


mot okänt mål.

1 kommentar:

  1. guuuuud vad kul!
    vi ska ha vårt roliga nästa helg.
    tokröj. eller inte :P
    jag ska skriva ihop tipspromenaden för våra nya ettor. 12 pers.
    fast det blir inte bara tipspormenad.
    Det ryktas att vi ska bjuda på sprit hela natten också.
    thank goooood :)
    saknar dej min partypingla!!
    pussar o kramar!! <3

    SvaraRadera