onsdag 16 september 2009

Jag borde väl egentligen ha förstått redan från första början att det skulle bli vi två till slut. pillrena och jag. Plötsligt känns allt annat så avlägset. tänk att få pillra med mediciner hela dagarna.

Runda, rosa, avlånga, blåa....



Idag hade jag min första praktikdag på ett mysigt litet apotek i Kalmar. nästan lite hemtrevligt kändes det faktiskt.

Jag trippade runt där i min vita rock med skylten "Receptariestudent" och kände mig mallig när jag faktiskt fick gå in BAKOM disken och stoppa näsan i alla medicinlådor.


Ännu mer hemma kände jag mig ute i fikarummet där jag blev bjuden på piller ur välkända burkar som stog uppradade på bordet. brevid chokladasken såklart. vitaminer, järntabletter, omega-3, kosttillskott och gud vet allt.

- "Bara ta hur mycket du vill!"

Jag tror jag har hamnat rätt. ja ta mig tusan.

1 kommentar:

  1. åh din lilla pillertrillare där!
    jag riktigt ser det framför mig.
    samma glädje som trötta slitna postisar upplever när aladinaskarna kommer på rad under julruschen.
    halleluljah säger jag bara!
    du är bäst <3
    puss puss

    SvaraRadera