fredag 30 oktober 2015



Tobben jobbar ju natt en del så då är det Smill-och-mamma-mys på hög nivå. Förut var det alltid så ensamt när tobben gick till jobbet på kvällarna men nu har jag ju världens mysigaste sällskap vilket också är väldigt skönt för en mörkrädd person som mig. För även om jag inte förväntar mig några hjälteinsatser från personen ovan om nu en mördare skulle bryta sig in så känns det liksom tryggare att ha henne där tätt intill sig.
Tycker bland de bästa stunderna på dagen är när kvällen närmar sig och hon är nybytt, nymatad, torr och glad och nöjd och fått på sig pyjamasen och liksom bara ligger och tittar och myser.
Då vill jag äta upp henne extra mycket.
Brukar även spela den där delfinmusiken som jag yogade till med henne i magen (får passa på när Tobb inte är hemma, han är inget fan av "pling-plong-musik" som han kallar det) och hon gillar den! Eller jag tror det! Hon liksom stannar upp och ser ut att drömma sig bort och sen somnar hon.
Min lilla yogis-to-be ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar