onsdag 31 december 2014

ÅRSRESUMÉ 2014

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Hm. japp. Testade (inte helt frivilligt) mitt livs första (och sista?) HOT YOGA-pass som ni kan läsa om här. Och fiskspa!


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nopp, dock är ju inte året helt slut än och bäst till ligger väl Elina som föder typ när som helst nu. så himla spännande, min första nära vän ska bli mamma! det är så stort!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Okej med risk för att låta väldigt ego här nu men jag måste säga 7 juni, min födelsedag som jag spenderade i Göteborg tillsammans med Håkan Hellström, 70. 000 andra fans och världens bästa Tobb som överraskade mig stort.


Vilka länder besökte du?
Danmark, Spanien, Finland och Grekland :)

Bästa köpet?
Typ alla mina loppisfynd, blommiga väskor och min hatt! (som dock inte använts så flitigt men det kommer)


Gjorde någonting dig riktigt glad?
JA! massor! weekend-resan till Palma med tjejerna, när Elina berättade att det växer ett litet liv i hennes mage, Popaganda-festivalen med tillhörande lyckorus, vår inflyttningsfest med alla fina vänner, min och Tobbs 5-årsdag och Greklandsvattnet (snacka om healing) är väl lite av det som poppar upp. 


Mest nöjd med 2014?
Att få vara med! att vara frisk och kry och kunna tänka, längta och känna!

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Kan väl inte säga att det är något jag saknar men.....en ny lägenhet? en miljon eller två på kontot? en mer harmonisk själ. ett stabilt och bra psyke. mer tro på mig själv och ett hejdundrande självförtroende?

Vad önskar du att du gjort mer?
Inget faktiskt! tycker jag har gjort alldeles tillräckligt i år. har försökt lyssna på mig själv. 
känns dumt att stressa upp sig över saker som ändå inte blev.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Pendlat! Alla långa timmar som spenderats på diverse tåg, bussar och tunnelbanor känns inte helt lyckade för livskvalitén. för att inte tala om all energi som gått åt till att vara arg på stillastående i kollektivtrafiken *smider planer på att bli en långdistans-super-cyklare nästa år*

Favoritprogram på TV? 
BONDE SÖKER FRU!!!!! *blödig* det fick mig till och med att mitt i nån slags identitetskris fundera på om det inte är på landet jag hör hemma ändå, i en ladugård med 70 kor och 10 barn. typ.

Största musikaliska upptäckten?
Usch jag är så dålig numera på att hitta nya favoriter, jag har liksom stannat av vid Winnerbäck, Hellström, Maggio och First Aid Kit det här året. men dom har jag å andra sidan lyssnat förbaskat mycket på!


Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Hmm. det är skönt att ha jobbat på ett och samma ställe ett tag nu och inse att jag faktiskt är bra på och kan det jag gör. älskar att inte vara helt ny och vilsen längre! Har även fått rena guldklimpar till vänner på jobbet.

 

Största framgång på det privata planet?
Att jag har vågat stå upp för mig själv, höja rösten och stå på mig på ett sätt jag inte visste att jag kunde. att sätta ner foten för sin egen skull är ju alltid sjukt läskigt och svårt, men nu vet jag att jag kan när det krävs.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det känns nästan omöjligt att svara på eftersom hela jag är som en berg-och-dalbana ofta. Men jag har inte känt mig sådär våldsamt jätteledsen över något och jag vill ändå minnas det som att jag varit mer glad än inte glad så ja; GLADARE DÅ! *över på positivt tänkande* hehe.


Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och mat.

Vad fick dig att må bra?
Yogan, vänner, familj och allt med denna människan:



Vad önskar du dig 2015?
Mer energi och ork skulle sitta fint! Ett lite allmänt mer peppigt humör, men det brukar ju komma i takt med sol, vår och ljus.

Mest stolt över?
Att jag har vågat säga ifrån, försökt lyssna mer på mig själv och inte stressat iväg på saker jag egentligen inte vill. Är även stolt över att ha varit med att skapa världens bästa tvåsamhet,
och återigen, barnsligt mallig var jag när jag lärde mig stå på huvudet. sorry för det.



Blev du kär 2014?
KÄR-are!!


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Tja, det där vanliga. Njuta mer, stressa mindre, bli en mer harmonisk människa och öva på att känna den där tryggheten i att duga som man är. 


Beskriv året med tre ord.

Lärorikt, hoppfullt och kärleksfullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar