söndag 12 oktober 2014

OKEJ HÖSTEN, DU ÄR VÄLKOMMEN






Såna här dagar känns ju hösten bara helt rätt. alla dessa vackra färger ger ju pirr i sinnet!
Herre gud vad vi färdade oss igår, gick längs med Brunnsviken på undangömda stigar över stock och sten i skogen. kan ju meddela att det alltid är en upplevelse i sig när jag och Tobben befinner oss till skogs tillsammans och utifrån kan det nog både låta och se ut som att vi aldrig sett annat än betong i våra dar. låter typ " åhhh känner du hur REN luften känns här? andas i dig ordentligt i lungorna nu" och "tänk dig folk som faktiskt TÄLTAR såhär i skogen och överlever". ja ni hör ju.

Dagens kritiska moment blev att ta sig genom ett lerigt träsk i kritvita converse *så så orutinerat* klarade mig dock igenom tillslut med hjälp av några väl utvalda svordomar och pepp av Tobb. 
MEN det vägdes snabbt upp av solvarma klippor, glittrande vatten och frid i sinnet sista biten. hamnade även mitt i nån slags botanisk trärgård som var fotovänlig! och sen utanför nån slags mindre fotovänlig misstänkt klubbstuga med galler för fönsterna och massa muskelknuttar med motorfordon utanför som vi var tvungna att ta oss förbi, ensamma mitt i skogen. ni kan ju tänka er hur mina katastroftankar gick igång och hur mitt lilla har-hjärta bankade samtidigt som jag undrade vad som va rätt taktik att ta till här, skulle jag le? se arg ut? farlig? eller bara *oberörd* ???? tror det blev någon slags schizofren blandning. 
men ja, överlevde ju med. mycket kan hända i skogen minsann.

Kom till slut in till bebyggelse och traskade vidare genom stan och avslutade på Söder till dessa vackra vyer!
Stockholm alltså, så fint. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar