torsdag 29 augusti 2013

MIAMI BEACH
Ahhhh, 1 veckas sol och bad i Miami blev vårt tredje och sista mål den här semestern.
Så fort vi klev av planet slog en enorm hetta emot oss, 34 grader tropisk värme och 26 i havet, oh la la, just som jag trodde att det inte kunde bli bättre!


det var bara att checka in i typ världens största hotellrum, kasta sig i plurret och känna sig som hemma. fast ändå allt annat än hemma.




 allt är som sagt större i USA, en liten förrätt och fördrink kan sluta såhär till exempel.
Att klämma i sig varmrätt efter detta rekommenderas ej, svullen är bara förnamnet.

 
något som däremot rekommenderas är detta, det är nåt visst med hav som gör en lycklig och lugn. virvlade runt i vågorna och kände mig som ett barn, Tobben hade istället kul ÅT mig eftersom att varje våg fullständigt tumlade om en OCH bytte plats på diverse bikinidelar.




detta ställe har då allt man kan önska av en semester.
långa vita stränder och palmer överallt.


Ren lycka!


Mycket har hänt under den här semestern, bland annat detta, totalt ombytta roller, Tobbe är numera vegetarian! fast nä, knappast va? men jag är det garanterat inte iallafall.

Bästa resepartnern har ni här. ja bästa partnern överhuvudtaget faktiskt.




 Sista kvällen blev det champagne och tre rätters på bästa restaurangen, fransk var den och jag upptäckte att jag gillar sniglar (med mycket vitlök), ibland krävs det att man åker tvärs över Atlanten för att komma på en sån sak.



 På vår sista dag vände vädret och monsunregnet kom allt närmre. ett bra tecken på att semestern är slut och det är dags att åka hem.
Åker dock hem på tok piggare och mer harmonisk än för 2 veckor sen. och en hel del minnen rikare, kan knappt fatta hur mycket vi fått uppleva. Ser redan fram emot nästa långresa :-)))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar