onsdag 1 april 2009


Igår, en helt vanlig tisdag skulle jag och min kära vän ta en liten kvällspromenad i den sköna kvällsluften och till våran stora förvåning var vi inte dem enda. någonting var annorlunda. det såg inte ut som att en atombomb slagit ner och uttrotat allt liv i stan.
Nej det var människor ute!

"Wow vilken grej!"
" det känns inte längre som att vi är dem enda som missat larmet om att stanna inne och låsa alla fönster och dörrar om oss."
"det måste vara något i luften ikväll..."
"och titta DÄR, dem har öppnat uteserveringen!"
"åh! vad mysigt, ska vi....?"
"Jaaaaaaaaa! "

Så där satt vi en helt vanlig tisdagkväll i varsin utesoffa och smuttade på varsin öl och cider och med ens kändes det som att vi lämnat lilla kalmar för en stund och befann oss i en främmande exotisk stad långt ifrån allt vad småländska och kroppkakor heter. det till och med luktade annorlunda. mer utomlands på nåt sätt. nästan lite exotiskt.

.

1 kommentar:

  1. Om det inte var för att Theresisen messade mig igår och berättade hade jag trott att det här va ett aprilskämt.
    Heeeeelt otroligt!
    Hold that soffa tills jag kommer ;)
    saknar eeer!!!! <3

    SvaraRadera