söndag 25 januari 2009

Du kommer hem sent en natt, fullkomligt vrålhungrig efter flera timmars dansande, vad gör du?

Jag plockade i allafall fram smör, ost och hårdbröd. slängde i mig halva mackan, la ner den på diskbänken och upptäcker till min stora förskräckelse hur en massa underliga kryp med vingar kravlar runt min goda macka.

- konstigt...var kan dem komma ifrån, det kan väl inte vara så att....?
vänder på mackan. jo mycket riktigt. fullsatt med mjölbaggar. fullsatt. kryllande. svarta vingvarelser överallt.

FYYYY FAAAAN VAD VIDRIGT!

det måste betyda att dem som bäst myser in sig i min magsäck, just i detta ögonblick. paniik! vatten! döda! spy? hinner det flyga genom min skalle innan jag hysteriskt börjar hinkade i mig vatten för att dränka dem små monstrena i min mage. illamående och inte det minsta hungrig längre lovade jag sen mig själv att att aldrig aldrig mer äta eller ens se åt något som kommer ifrån vårt gemensamma skafferi igen. aldrig.


.

3 kommentarer:

  1. Nej fan, mjölbaggar ska du inte äta. Du är ju vegetarian.

    SvaraRadera
  2. Ja precis, det är nästan det äckligaste av allt, den gnutta kött jag fått i mig! :P huuu blod och senor och rått kött...fyyyy.

    SvaraRadera
  3. haha de där va kul...

    SvaraRadera