torsdag 22 januari 2009

Det finns många fördelar med att bo i en liten stad.
Något av det bästa är att det inte försvinner en massa spilltid till att ta sig överallt.

Allt ligger nära till hands. Inga tjocka kläder behövs byltas på när man ska ut eftersom man ändå befinner sig inne på ett rykande hett dansgolv inom några få minuter. Inga försenade tåg, inställda bussar, långa slaskiga vägar och köer till skitdyra ställen.
Sa jag att skolan ligger mitt över vägen?

Två minuter innan vi börjar ger jag mig av, sjunker ner längst bak i föreläsningssalen, myser in mig i den stora halsduken och smuttar på mitt morgonte. Det kallar jag livskvalitet i vardagen det. jag inser verkligen hur bra jag har det. och även hur lat jag blivit.

Väl hemma i Stockholm igen känns det som ett heldagsprojekt bara att ta sig in till stora staden och fika. och nattbussen hem från krogen?
- Orka! som min lillebror skulle uttrycka det.


Nej småstäder har sannerligen sina fördelar. och nackdelar. men det gott folk, det är en helt annan historia ;)

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar