söndag 17 juni 2018

VECKA 30 MED VÅR LILLA SOLUPPGÅNG


Den här veckan gick vi alltså från 20-nånting till 30-NÅNTING, ett stort steg i gravidresan alltså. herre gud, 30. sista trimestern! hur hamnade vi här? Samtidigt som det känns som i ett annat liv nästan som jag den där kalla decembermorgonen fick två magiska streck på stickan. 


Jag minns att jag köpte den här kjolen på rean redan i januari, när allt fortfarande var väldigt ovisst och nytt och tiden kröp fram, men jag hade en så stark målbild att få svepa fram i den en varm sommardag med magen i vädret. Jag ville så så så gärna. Nu är jag där. Måste verkligen stanna upp och ta in allt stort emellanåt och då får jag jämt tårar i ögonen.

Från att ha känt mig on-top-of-the-world-typ i några veckor så har energin störtdykt denna vecka och vid 18 på kvällarna är jag så trött att benen knappt bär och hela kroppen skriker att jag ska lägga mig ner. SÅ TRÖTT. märker även att det blir svårare att koncentrera sig på jobbet, det känns mer och mer oviktigt och tankarna flyger hellre iväg till när man egentligen ska packa den där bb-väskan, om vi ska gå nån profylax denna gång eller ej, vad vi behöver införskaffa och storheten i att JAG SNART SKA FÅ FÖDA ETT BARN IGEN! vår älskade lilla unge. hur det kommer kännas att få upp ett levande, varmt barn på bröstet....

Ja lite så. men nu är det bara två veckor kvar att jobba sen får jag äntligen tid att gå in i hela den magiska bubblan och hänge mig åt dessa tankar lite mer.

Även illamåendet har gjort sig påmint denna vecka. tror kanske att värmeböljan bidragit lite till det + att hon börjar bli stor och trycker på allt som hon tycker är i vägen där inne.



Galet att hon nu är 36 cm lång och väger ca 1,6 kg!

I tisdags var vi hos barnmorskan och allt såg tipptopp ut! Magen ligger prick på medelkurvan precis som med Smilla och barnmorskan sa att jag tar hand om oss båda bra :-) 
Mitt järnvärde hade ökat lite sen sist *JIPPI* så alla bladgrönsaker + duroferonet har väl gjort sitt, blodsocker och blodtryck var också bra. skönt att veta att denna ibland, extrema trötthet bara beror på graviditeten i sig och är helt normal. 
Lillasysters hjärta dundrade på hur fint som helst < 3 bästa bästa ljudet! Min lilla tjej där inne, du är fantastisk < 3

Imorgon går vi in i vecka 31, tjoho!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar