tisdag 28 september 2010



Vem sa att det inte finns något dåligt väder va?


Det är höst i Kalmar. höst här innebär värre snålblåst än vanligt, cykeln är ingen idé att ens försöka ställa upp för den har inte en chans mot stormen. Igårkväll var det värre än nånsin, men jag lät mig inte skrämmas utan klädde mig i dom tåligaste kläderna jag kunde rota fram.
reflexväst och allt. yeah.
Lite regn och blåst ska inte få stoppa mig från att äta varm linssoppa och dricka te med min vän tänkte jag....
...enda tills jag väl ute höll på att vingla av bron med min kämpe till cykel ner i det svarta vattnet under och tappade andan stup i kvarten när vinden bestämde sig för att byta riktning. mot mig. för att inte tala om det piskande regnet som ständigt var emot mig. helvetesjävlaskit. hann jag säga sisådär 278 gånger innan jag väl var framme. i värmen. som en blöt katt klampade jag in. med reflexväst och allt. jorå. jag lovar er. det finns dåligt väder.


//Anna Ternheim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar