söndag 15 augusti 2010


THE NATURUPPLEVELSE OF MY LIFE




Söndagsmorgon och powerwalk. hurtigt tänkte jag och knöt på mig joggingskorna och begav mig mot exotiska stensö.

i min egna lilla värld gick jag sen med musiken i lurarna på max. plötsligt bara hoppar han fram på stigen några meter framför mig, helt utan förvarning, och är nära att ge mig min första hjärtattack. "Det var mig en benig hund" var min första tanke. och eftersom hundar är bland det mest skrämmande jag vet börjar min blick leta febrilt i panik efter ett träd att klänga upp i.

sen inser jag att det här nog handlar om något annat fyrbent djur från en Disneyfilm jag sett för länge sen. med sina stora mörka ögon ser han vädjande på mig. Hah! den lätta går jag inte på, fortfarande övertyga om att han helst av allt vill vräka i sig av mig börjar jag skrapa med foten i gruset och försöker se skräckinjagande och bestämd ut tills Bambi skuttat iväg in i busken igen.

Tänk va, en helt vanlig söndagsmorgon. sen sprang jag vidare och kände mig som en riktig överlevare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar