lördag 10 oktober 2009


Den här helgen hände något. det var i fredags när jag och mina klassisar belägrade bibblan. ja ni hörde rätt. på en ledig fredag. herre jösses tänkte jag när jag såg allt flitigt folk och kände paniken komma krypande. kanske var det en dålig idé ändå? helg och bibliotek går inte ihop. inte i mitt huvud iallafall.

Men, det var innan jag nånsin pluggat med Lina och Nicole det. för när man gör det då får man prata om allt annat än cellen om man vill. och det vill man. och tränade magmuskler, ja det får man på köpet. och så blir man bjuden på tilltugg. massor av tilltugg. mackor och choklad och juice. för Nicole gillar att handla.

på fredagar drar vi feststämningen ännu ett steg längre och byter ut juicen mot bubblande Redbull som om man anstränger sig kan påminna om en annan bubblande dryck. sen skålar vi med vita plastglas från toaletten och allt känns nästan lite förfestligt.

-Skål tjejer! Skål för fredagskänsla i bibblan!

.
.

- "Sänk ner glaset och plugga!"



När gong-gongen till slut skickade hem oss med sitt dångande kände jag mig nöjd.

jag visste att mellan alla skrattanfall hade vi fått ur oss, i allafall ett och annat ord, som skulle kunna kopplas till cellen. eller åtminstone biologi.

Helt helt tillräckligt på en fredag enligt mig.

.

1 kommentar: